Systemy kolejowe i energetyczne AREX na TRAKO
Spółka AREX (wchodząca w skład GRUPY WB) zaprezentowała swoje rozwiązania na odbywających się w Gdańsku 14. Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO. Jest to największe i najbardziej prestiżowe w Polsce spotkanie branży transportu szynowego.
Na TRAKO odbyła się premiera opracowanego przez AREX systemu LMP przeznaczonego do oświetlenia terenów kolejowych. Przedsiębiorstwo pokazało także ładowarkę PBC-202, magazyn energii BAT-203 i sterownik silników elektrycznych STS-203.
Targi odbywają się od 21 do 24 września na terenie AmberExpo w Gdańsku, w centrum konferencyjno-wystawienniczym oraz w przestrzeni zewnętrznej Międzynarodowych Targów Gdańskich. Ograniczenia związane z pandemią COVID-19 powodują, że publiczność będzie w nich mogła wziąć udział dopiero 24 września.
Na TRAKO pojawiło się ponad pięciuset wystawców z 25 państw. Własne pawilony narodowe mają Czechy, Wielka Brytania, Austria i Szwajcaria oraz trzy niemieckie kraje związkowe: Berlin-Brandenburgia, Badenia-Wirtembergia i Saksonia. Udział w targach pozwala zapoznać się z najnowszymi trendami, rozwiązaniami, poziomem rozwoju systemów transportowych i infrastruktury kolejowej.
Nowości spółki AREX
Podczas tegorocznej imprezy spółka AREX, wchodząca w skład Grupy WB po raz pierwszy pokazała system LMP przeznaczony do sterowania oświetleniem terenów kolejowych. To wynik projektu „Opracowanie innowacyjnego systemu zarządzania infrastrukturą oświetleniową na sieci zarządzanej przez PLK S.A.”, realizowanego w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia BRIK (Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej) – konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, ogłoszonego w 2017 roku.
Na TRAKO została pokazana dwukierunkowa stacja ładowania pojazdów elektrycznych PBC-202. To system już wdrożony. Ładowarkę wykorzystano do budowy Mobilnego Systemu Ładowania Pojazdów Elektrycznych zasilanego z trolejbusowej sieci trakcyjnej. Dwukierunkowa praca pozwala na użycie PBC-202 do budowy inteligentnych systemów zarządzania energią obiektów.
BAT-203 jest magazynem energii, umieszczonym w obudowie opartej na standardzie kaset RACK 19”. Składa się z nadrzędnego układu zarządzania energią i 17 modułów bateryjnych, nadzorowanych przez układ balansera pasywnego. BAT-203 można zastosować do zadań wymagających dużych zasobników energii elektrycznej: instalacji zasilania gwarantowanego lub stacjonarnych magazynów energii.
Sterownik silnika elektrycznego STS-203 ma nominalną moc wyjściową 40 kW. Służy do zasilania i sterowania pracą maszyn elektrycznych prądu przemiennego stosowanych w elektrycznych pojazdach, maszynach roboczych i urządzeniach do pracy w trudnych warunkach środowiskowych.